reklama

Pri SMS lístku znášate zodpovednosť za meškanie spoja Vy

Krásny to deň pre (prírodo)vedca, keď si môže v praxi zodpovedať otázku na pálčivú hypotézu: Čo sa stane, keď Vám uplynie doba 70 min. SMS lístka a vy práve sedíte v spoji, ktorý mešká?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ráno som toho chcela pred odchodom do Viedne veľa stihnúť. Zvolila som preto kúpu 70 min. SMS lístka a „získala" som tak super ponuku 10 minút navyše za 10 centov (oproti hodinovému lístku za 90 centov). Môj lístok platil od 8:13 do 9:23. Všetko som mala presne naplánované, aj aplikáciu IMHD mám vždy v pohotovosti- ak funguje.

Bola som rada, keď som o 9:15 presne podľa plánu dobehla na zastávku Námestie SNP, kam mal prísť spoj X13 o 9:17, s príchodom na Hlavnú stanicu presne o 9:23, keď mi končil aj SMS lístok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je 9:20 a autobus pomaly prichádza na Nám. SNP s 3-minútovým meškaním. Situácia bola o to „vzrušujúcejšia", že do autobusu nastúpili revízori.

Prvá kontrola o 9:21 prebehla bez problémov, avšak revízori zostali v autobuse. Keď ma prišiel pán revízor druhýkrát skontrolovať o 9:24, milo som sa usmiala. Mobil som nevytiahla.

„A čo vy slečna? Vám už lístok neplatí."

„Áno, ale tento autobus 3 minúty mešká. Cestu som mala presne vypočítanú."

„Ale tak vy sa nevozíte 70 minút len v tomto autobuse? Meškanie platí len vtedy ak máte označený lístok v tomto jednom autobuse, a ten mešká." (Pochopila som to tak, že len vtedy sa uzná meškanie autobusu.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„A to neplatí ani vtedy, keď je jasne preukázateľné meškanie tohto jedného spoja?"

„Nie, len keď máte označený lístok. Inak Vám dáme pokutu. My nemôžeme vedieť, či ste si medzitým neodskočili nakúpiť alebo čo."

Som o niečo múdrejšia, aj keď v tom stále nevidím logiku. Som rada, že som narazila na „umiernenejších" revízorov. Bola som odhodlaná v prípade potreby ísť na policajnú stanicu a hájiť svoju pravdu. Takto som sa iba pekne poďakovala za radu a išla na vlak.

Na záver by som odporučila: aj keď si kupujete SMS lístok, vždy majte po ruke aj 15min. lístok pre prípad meškania. Aj keď to príde akokoľvek absurdné, zodpovednosť za meškanie spoja preberáte len Vy. Aspoň to tvrdia revízori, hoci na stránke DPB som túto informáciu zatiaľ nenašla.

Liliana Rástocká

Liliana Rástocká

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka MSc programu "Environmental Sciences" vo Viedni, zatiaľ s Bc. titulom z Prírodovedeckej fakulty UK v Bratislave zo Systematickej biológie a ekológie. Podpredsedníčka OZ Nie ropovodu, ktoré je taktiež signatárom „Memoranda o porozumení vo vzťahu k ochrane vody, ako najvýznamnejšej strategickej suroviny SR v 21. storočí“. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu